Επιλογή Γλώσσας: GR EN
DentalSleepMed.gr - Αντιμετωπίστε τώρα την Υπνική Άπνοια & το Ροχαλητό
DentalSleepMed.gr - Αντιμετωπίστε τώρα την Υπνική Άπνοια & το Ροχαλητό
μασελακι υπνου για το τριξιμο των δοντιων, ροχαλητο και υπνικη απνοια
Ήσυχος ύπνος

Τον έχουμε  περισσότερο ανάγκη από ποτέ,

γιατί να μη τον εξασφαλίσουμε;
Ενοχλούνται οι γύρω σας από το ροχαλητό σας;

στην πλειοψηφία των περιπτώσεων

οφείλεται και στην χαλάρωση του μυικού τόνου.
Προβλήματα ύπνου και αϋπνίας;

μπορούμε να σας βοηθήσουμε

να βρείτε το πραγματικό αίτιο.
Κακός ύπνος;

μπορεί να οφείλεται σε διαφορετικά αίτια απ' οτι εσείς πιστεύετε.

Μάθετε τι μπορεί να συμβεί εάν έχετε στέρηση ύπνου - Άπνοια Ύπνου - 03/02/2018
Αρχική » Αρθρογραφία » Μάθετε τι μπορεί να συμβεί εάν έχετε στέρηση ύπνου - Άπνοια Ύπνου
στέρηση ύπνου

Μάθετε τι μπορεί να συμβεί εάν έχετε στέρηση ύπνου - Άπνοια Ύπνου 

Η διάρκεια ύπνου που χρειαζόμαστε δεν είναι εξακριβωμένη και διαφέρει πολλές φορές από άτομο σε άτομο. Ωστόσο τουλάχιστον 6 ώρες ύπνου θεωρούνται απαραίτητες για να έχουμε μια φυσιολογική λειτουργία, αν και υπάρχουν ιστορικά επιβεβαιωμένα παραδείγματα ανθρώπων με μεγάλες ικανότητες, που κοιμόντουσαν ελάχιστα. Αυτά όμως αποτελούν την εξαίρεση, που επιβεβαιώνει τον κανόνα.

Από επιστημονική άποψη, ο ύπνος οφείλεται στην αναστολή της δραστηριότητος του Δικτυωτού Συστήματος (ΔΣ) του εγκεφάλου, που ελέγχει την εγρήγορση. Κατά την αναστολή της εγρήγορσης γίνεται κατά κάποιο τρόπο «αποκατάσταση» των νευρώνων, δηλ. των εγκεφαλικών κυττάρων, καθώς και άλλων εγκεφαλικών κυτταρικών λειτουργιών.
Τι ακριβώς σημαίνει «αποκατάσταση» δεν έχει εξακριβωθεί πλήρως. Έχουν διατυπωθεί μερικές θεωρίες, που βασίζονται σε κάποια εργαστηριακά δεδομένα.
Όμως, ό,τι και να συμβαίνει σε κυτταρικό επίπεδο, το βέβαιο είναι ότι ο ύπνος είναι απαραίτητος για την ανάπαυση του σώματός μας, από τους κόπους της ημέρας και την ψυχική και πνευματική μας υγεία.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως πως ο ύπνος έχει εκτός από τα ποσοτικά χαρακτηριστικά (διάρκεια) και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, τα οποία αναφέρονται, σε συνδυασμό με τα ποσοτικά, στις μικροαφυπνίσεις, την διακοπή της αναπνοής για μερικά δευτερόλεπτα, την κακή οξυγόνωση του οργανισμού, τον κατακερματισμό του ύπνου κ.λ.π και που χαρακτηρίζουν την πάθηση που λέγεται άπνοια ύπνου ή υπνική άπνοια.

Πέρα από το γεγονός, ότι ο καθένας μας έχει προσωπική εμπειρία για τα επακόλουθα στέρησης ύπνου αρκετών ωρών, (όσον αφορά την απόδοσή του και τις δεξιότητές του σε διάφορου τομείς), υπάρχουν πολλές μελέτες που επιβεβαιώνουν ότι:
  • Μετά από 18 ώρες αϋπνίας, ο χρόνος αντίδρασης του ατόμου μειώνεται κατά 1/4 του δευτερολέπτου (sec) αυξανόμενος προοδευτικά. Επεισόδια ύπνου ελάχιστης διάρκειας 2-20 sec παρατηρήθηκαν στους περισσότερους ανθρώπους. Αυτός ο ελάχιστος χρόνος ύπνου είναι αρκετός, ώστε κάποιος που οδηγεί να μετακινηθεί σε άλλη λωρίδα κυκλοφορίας, ή κάποιος που διαβάζει να ξαναδιαβάζει πάλι την ίδια παράγραφο.
  • Στις 20 ώρες αϋπνίας, ο άνθρωπος αντιδρά σαν να έχει καταναλώσει αρκετή ποσότητα αλκοόλ, ώστε να του δοθεί πρόστιμο ή να συλληφθεί!
  • Η ελάττωση ακόμη και της συνηθισμένης διάρκειας του ύπνου, προκαλεί αίσθημα υπνηλίας, κακή ψυχική διάθεση, επηρεάζει αρνητικά την διαδικασία μάθησης και την απόδοση στην εργασία.
Στην σύγχρονη θεραπευτική αντιμετώπιση των συμπτωμάτων και των προβλημάτων αυτών, που αναφέρονται μαζί με άλλα ως Σύνδρομο Άπνοιας Ύπνου (ΣΑΥ), εκτός της κλασσικής λύσης με την συσκευή cpap, υπάρχει και η παγκοσμίως αποδεκτή οδοντιατρική λύση με τις ενδοστοματικές συσκευές, τα μασελάκια ύπνου, που φοριούνται μόνο στον ύπνο, με άριστα αποτελέσματα.
Ενημερωθείτε, αντιμετωπίστε το και βελτιώστε την ποιότητα της ζωής σας!