Μήπως έχετε μόνιμη υπνηλία; - 07/11/2015

Αρχική » Αρθρογραφία » Μήπως έχετε μόνιμη υπνηλία;
υπνηλία
Μήπως έχετε μόνιμη ημερήσια υπνηλία και κούραση;

Σίγουρα θα έχετε ακούσει φίλους και γνωστούς να δηλώνουν πως ταλαιπωρούνται από ημερήσια υπνηλία. Υπνηλία σχεδόν σε μόνιμη βάση. Πιθανόν να υποφέρετε και εσείς.

Αυτό οφείλεται συνήθως στην υπνική άπνοια. Η άπνοια στον ύπνο είναι μια νόσος που αφορά στο 5% του γενικού πληθυσμού, γεγονός που είναι ήδη γνωστό από τη δεκαετίες.

Χαρακτηρίζεται από την παρουσία διακοπών της αναπνοής (άπνοιες-υπόπνοιες) και αφυπνίσεων στον ύπνο, ενώ κατά τη διάρκεια της ημέρας συνοδεύεται από ημερήσια υπνηλία, δυσκολία συγκέντρωσης, εκνευρισμό, αλλά και από καρδιαγγειακές διαταραχές, παχυσαρκία, σακχαρώδη διαβήτη κ.α.

Οι ειδικοί προειδοποιούν πως η νόσος πρέπει να καταπολεμηθεί καθώς μπορεί να αποδειχθεί άκρως επικίνδυνη για τη ζωή του πάσχοντος.

Το σύνδρομο φαίνεται όμως να σχετίζεται ισχυρά και με την πρόκληση εργατικών και τροχαίων ατυχημάτων. Πρόσφατη μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η άπνοια όταν μένει αθεράπευτη, αυξάνει τον κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος κατά 2,43 φορές. Από άπνοια ύπνου πάσχουν χιλιάδες Έλληνες.

Όλοι οι γιατροί που σχετίζονται με την ιατρική ύπνου, λένε πως η έγκαιρη διάγνωση πρέπει να αποτελεί στόχο για κάθε γιατρό της πρωτοβάθμιας φροντίδας, ώστε να αναγνωρίζει έγκαιρα τα συμπτώματα και να παραπέμπει τους ασθενείς στα εξειδικευμένα κέντρα (εργαστήρια ύπνου) για τη διάγνωση και την εφαρμογή θεραπείας, η οποία βοηθά την αναπνοή, όπως είναι οι συσκευές cpap και οι ειδικοί ενδοστοματικοί νάρθηκες.